جامعه ای با رحمت اسلامی :: وبلاگ فرهنگی و هنری نسیم

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر

وبلاگ فرهنگی و هنری نسیم

وبلاگ فرهنگی، هنری ، مذهبی ،ادبی ، سرگرمی ، آموزشی ،علمی و اجتماعی

وبلاگ فرهنگی و هنری نسیم

وبلاگ فرهنگی، هنری ، مذهبی ،ادبی ، سرگرمی ، آموزشی ،علمی و اجتماعی

وبلاگ فرهنگی و هنری نسیم

سلام و درود بر شما بازدید کننده عزیز!
این وبلاگ برای پاسخ به پرسش مهر 95 ریاست جمهوری محترم ایجاد شده بود و تصمیم گرفتم برای شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری ،فعالیت وبلاگ رو ادامه بدم.
امیدواریم مطالب وبلاگ مورد پسندتان باشد.
نویسنده: سحر مصدق
دانش آموز پایه دهم
وبلاگ فرهنگی، هنری ، مذهبی ، ادبی ، سرگرمی ،آموزشی ،علمی و اجتماعی- هنرستان صدیقه طاهره (س)
ایمیل: fatemiyeh.highschool95@gmail.com
با نظراتتون ما را یاری کنید.

ساعت فلش مذهبی








در اين وبلاگ
در كل اينترنت
داستان روزانه

وصیت شهدا

مجله نایت پلاس

استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین


ابزار وبلاگ نایت اسکین

جامعه ای با رحمت اسلامی

جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵ ب.ظ
 



یکی از مشخصه‌ های دینی بودن جامعه، وفور صلح، صفا، مهر و گذشت است.

 اگر ما می خواهیم جامعه ی خودمان را با بوی اسلامی عطر آگین کنیم، باید یک سری از اخلاقیات در جامعه رعایت شوند.

 

چنانچه پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وآله) می ‌فرمایند: "بعثت لاتمم مکارم الاخلاق" "من مبعوث شده‌ام برای تکمیل مکارم اخلاقی"(بحارالانوار، ج 6، ص 164)

و در قرآن کریم در آیه 107 از سوره انبیاء می ‌فرماید: «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ - و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم».

بنابر این اگر دیدید از در و دیوار جامعه ‌ای خشم، خشونت، انتقام و کینه ‌توزی می‌ بارد، در فاصله داشتن آن جامعه از یک جامعه ی اسلامی واقعی باید تردید کرد. چنان جامعه‌ای با اسلام فاصله دارد. اسلام دین رأفت و عفو است.

خداوند مظهر رحمت است و اسلام، آیینی است مبتنی بر رحمت. حتی برخی احکامی را که امروز خشن معرفی می ‌شود با بررسی های بیشتر، دیده شده که در دل این احکام هم چیزی جز رحمت نهفته نیست.

خداوند از میان اسماء حسنی ‌اش بیش از هر چیز، بر رحمت، یعنی بر رحمان بودن و رحیمبودنش تأکید می ‌کند و این معنی را در وجوه و ابعاد متفاوت متذکر می ‌شود.

در همه‌ی جنبه‌ های اسلام رحمانیت خداوند موج می ‌زند. پیروان اسلام هم سرشار از مهر و رحمتند.

خداوندی که ما می‌ شناسیم در طلیعه ‌ی همه‌ی سوره ‌های قرآن خود را با صفت رحمانیت معرفی می‌ کند. یعنی می ‌خواهد اولین چیزی که از او در ذهن مسلمانان نقش می ‌بندد، صفت رحمت باشد.

در هفده رکعت نمازهای روزانه، هفتاد بار بر رحمت خدا تأکید می ‌شود. خداوند در آیه ‌های ۱۱۸ و ۱۱۹سوره‌ ی هود می ‌فرماید که آفرینش، ایجاب و اقتضای رحمت الهی است.

خداوندی که ما می‌ شناسیم در طلیعه ‌ی همه‌ی سوره ‌های قرآن خود را با صفت رحمانیت معرفی می‌ کند. یعنی می ‌خواهد اولین چیزی که از او در ذهن مسلمانان نقش می ‌بندد، صفت رحمت باشد.

 نتیجه:

 در اسلام سراغ هر حکمی و قاعده‌ای که رفتیم، در دل آن گوهر رحمت را می بینیم. از همین رو اسلام دین رحمت و رأفت است. پس پیروان اسلام نیز باید سرشار از رحمت و رأفت باشند.

 

منبع:

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=432981

 http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=278567

http://www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=564fd63d-34e0-4a4f-aaae-dd0261666750&WebPartID=34f8e019-9c51-412b-b20b-a2d3a1e0d5be&ID=3c23cb03-e84a-47c7-be8a-7d80b9af8e8a

  • سحر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی